loading...

automation8

بازدید : 69
چهارشنبه 17 فروردين 1401 زمان : 10:33

دارشانا تاکار پیش بینی می کند که تحول دیجیتال با فناوری 5G در سال 2021 در سراسر جهان به جریان اصلی تبدیل خواهد شد.


نسل پنجم فناوری موبایل
سال 2020 به سال بزرگترین اختلال در زندگی انسان ها و حوزه تجارت در سراسر جهان تبدیل شده است. به دلیل همه گیری کووید-19، زندگی و شیوه های تجاری به شدت تغییر کرده است. جمعیت روستایی هند که به دلایل بسیاری کمترین دسترسی به فناوری ريموت کنترل ساگا را دارند، از نظر فناوری در زندگی شخصی و حرفه ای سازگار می شوند.

قرنطینه، محدودیت منابع برای زندگی و کسب و کار، محدودیت در تجمعات، محدودیت در سفر - اعم از کاری و شخصی - و فاصله گذاری اجتماعی دلایل زیادی هستند که ذهنیت مردم را در پذیرش این فناوری تغییر داده اند.

فناوری‌های دیجیتال مانند تماس ویدیویی، کنفرانس‌های ویدئویی، جلسات تجاری آنلاین، گردهمایی اجتماعی آنلاین، مراقبت‌های بهداشتی آنلاین، خرید آنلاین، پرداخت آنلاین، آموزش آنلاین، بازی‌های آنلاین و نمایشگاه‌های آنلاین در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی در شرایط عادی جدید هستند. این نشان دهنده تکامل فناوری در هند است. اینترنت از رسانه ای برای تعامل و سرگرمی محدود، به بستری برای توانمندسازی و توانمندسازی نامحدود تبدیل شده است.

مقاومت در برابر تغییر در بین مردم در سراسر مرزهای جهانی به شدت کاهش یافته است. مردم برای پذیرش فناوری جدید انعطاف پذیر شدند.

تنها عاملی که به چنین تغییر عظیمی کمک می کند چیست؟


5G امکان پذیرش سریع دیجیتالی شدن را فراهم می کند
اینترنت
کشور ما به یک کشور گرسنه داده تبدیل شده است. فناوری 4G به عنوان یک نعمت برای مردم ثابت شده است. به طور متوسط، مردم اکنون از داده های 4G به صورت روزانه برای نیازهای مختلف زندگی و تجارت استفاده می کنند.

انقلاب بعدی چیست؟

فناوری 5G
طی 40 سال گذشته، صنعت مخابرات جهانی به سمت طبقه‌بندی نسل‌های مختلف فناوری شبکه‌های رادیویی با افزایش توسعه 10 ساله حرکت کرده است. 5G نشان دهنده نسل پنجم این چرخه توسعه فناوری تلفن همراه است.

وضعیت جاری به دلیل همه‌گیری کووید-19 منجر به تمرکز بیشتر بر اتوماسیون برای پیشبرد تداوم تجارت و احیای اقتصاد هند شده است. علاوه بر این، ممنوعیت و امتناع از محصولات و برنامه های چینی، به عنوان یک کاتالیزور برای هند عمل کرده است تا به دنبال توسعه یک اکوسیستم با فناوری قيمت ريموت کنترل جرثقيل سقفي ساگا بالا به صورت بومی باشد. با حفظ فناوری در مرکز همه عملیات، 5G چیز بزرگ بعدی در فعال کردن ارتباطات دیجیتال است.

این بیماری همه گیر تقاضا برای داده های پرسرعت را تسریع کرده است. این شرکت‌ها را در هند تشویق می‌کند تا فناوری 5G را با سرعتی سریع راه‌اندازی کنند. پایگاه مصرف کننده مشتاق است که انتقال فناوری در فناوری 5G را اتخاذ کند.

شرکت‌های مخابراتی پیشرو هند قبلاً برنامه‌ریزی کرده‌اند که 5G را در سال 2021 در هند راه‌اندازی کنند. تعداد کمی از تولیدکنندگان تلفن همراه نیز شروع به تولید گوشی‌های 5G در رده مقرون‌به‌صرفه و پریمیوم کرده‌اند.

هند امروز در میان بهترین کشورهای متصل دیجیتالی در جهان است. برای حفظ این برتری، اقدامات سیاستی برای تسریع در عرضه اولیه 5G و مقرون به صرفه و در دسترس قرار دادن آن در همه جا لازم است. موکش آمبانی در سخنرانی اخیر خود گفت: "به شما اطمینان می دهم که JIO در نیمه دوم سال 2021 انقلاب 5G در هند را پیشگام خواهد کرد. این شبکه از طریق شبکه، سخت افزار و اجزای فناوری توسعه یافته بومی تامین می شود."

در حالی که مردم عادی 5G را به‌عنوان ارتقای فنی به 4G می‌دانند، اما انتظار می‌رود که نسل بعدی سیستم بی‌سیم یکی از اجزای سازنده انقلاب صنعتی چهارم باشد که به عنوان صنعت 4.0 نیز شناخته می‌شود، اتوماسیون صنایع سنتی را تسریع خواهد کرد.

دولت هند در حال مذاکره با وزارت دفاع، فضا و وزارت پخش بر روی طیف 5G است و اعلامیه در مورد در دسترس بودن امواج رادیویی برای نسل بعدی فناوری 5G به زودی اعلام خواهد شد.

از آنجایی که دولت ضرب الاجل ارائه خدمات 5G در سال 2020 را از دست داده است، بازیگران مخابراتی خواستار این هستند که این طیف در اسرع وقت در دسترس قرار گیرد تا بتوانند ارائه خدمات نسل بعدی 5G را آغاز کنند.


سیستم عصبی مرکزی کارخانه هوشمند
در عصر نوسانات شدید به دلیل چرخه عمر کوتاه تر کسب و کار و محصول، شرکت های تولیدی در سراسر جهان تحت فشار شدید قرار دارند. حاشیه ها بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار می گیرند زیرا اجزا به طور فزاینده ای متنوع تر می شوند و تولید به یک فرآیند پیچیده تبدیل می شود، نیروی کار پیر می شود و برای حفظ تداوم با کارایی پرهزینه تر می شود.

رقابت برای تولیدکنندگان همه چیز است و افزایش بسیار مورد نیاز در کارایی و سودآوری باید از طریق نوآوری های فرآیندی جدید حاصل شود. این شامل، برای مثال، اتوماسیون مداوم فرآیند کسب و کار در سراسر بخش‌ها می‌شود. تولید رباتیک و مدیریت عملکرد پشتیبانی رباتیک نیاز به پایداری دارد. در هند نیروی کار فراوانی در دسترس است، اما کارایی و قابلیت اطمینان به دلیل شرایط نامطلوب کاری و نیروی محدودیت فعلی به شدت کاهش یافته است.

توسط بیماری همه گیر. 5G و IoT با هم کلیدی برای تقویت و فعال کردن این پیشرفت‌ها در تولید خواهند بود. سهم فناوری 5G در پذیرش سریع اتوماسیون و دیجیتالی شدن در تمام بخش‌های تولید، صنعت فرآیند و صنعت خدمات قابل توجه خواهد بود.

شبکه‌های 5G به تولیدکنندگان و اپراتورهای مخابراتی این شانس را می‌دهد که کارخانه‌های هوشمند بسازند و واقعاً از فناوری‌هایی مانند اتوماسیون، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده برای عیب‌یابی و اینترنت اشیا (IoT) استفاده کنند.

با کمک فناوری‌های نوظهور، این صنعت بخش‌های اصلی زیر را به طور کامل در نحوه عملکرد و کسب‌وکار تغییر خواهد داد.

1. املاک و مستغلات
بخش املاک و مستغلات که در پذیرش فناوری بسیار عقب مانده است و برای مدت طولانی به دلیل فعالیت های آفلاین خود شناخته شده است، قرار است با ظهور فناوری 5G خود را متحول کند. در آواتار جدید خود، تورهای دارایی مجازی با استفاده از فناوری‌های AR/VR و همچنین مدل‌های پرینت سه‌بعدی خانه‌ها به واقعیت تبدیل خواهد شد. بازاریابی دیجیتال و فروش املاک نیز با این فناوری افزایش می یابد. پشتیبانی از شبکه‌های پایدار و سریع با تأخیر کمتر، 5G همچنین عملکرد روان مراحل مختلف فرآیند طراحی را تضمین می‌کند که شامل تجسم معماری سه بعدی می‌شود. قيمت ريموت کنترل صنعتي مشترک با ذینفعان مختلف عملکرد روان عملیات را تضمین می کند.

2. کشاورزی
در این دنیای فناوری نوظهور، از تکنیک های کشاورزی علمی برای افزایش بهره وری ساخت ريموت کنترل صنعتي در مزارع استفاده می شود. اینها شامل استفاده از حسگرهای Agri-IoT برای نظارت بر خاک، مدیریت آب، آبیاری هوشمند، نظارت بر سلامت محصول، مدیریت مزرعه مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین و غیره است. استقرار شبکه‌های 5G در سراسر این بخش، سازگاری فناوری در بخش کشاورزی را تسریع خواهد کرد.

3. مراقبت های بهداشتی
صنعت مراقبت های بهداشتی به شدت از شبکه های 5G بهره خواهد برد. به دلیل همه گیری، استفاده از مشاوره آنلاین و پزشکی از راه دور به طور تصاعدی در حال افزایش است. اتصال اینترنتی مطمئن و سریع‌تر برای ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی از راه دور بسیار مهم است. تأخیر کم و سرعت‌های سریع‌تر که ویژگی اصلی 5G است به برنامه‌های پزشکی از راه دور مانند جراحی از راه دور و نظارت از راه دور بیمار و غیره کمک می‌کند. بیمارستان‌ها همچنین مقادیر زیادی از داده‌های بیمار از جمله فایل‌های بزرگ مانند سی‌تی اسکن و MRI را منتقل می‌کنند. برخی از بیمارستان‌ها در بریتانیا، چین و کره جنوبی نصب راه‌حل‌های خصوصی 5G Enterprise را برای پشتیبانی از شبکه‌های فناوری اطلاعات خود آغاز کرده‌اند.

4. خودرو
5G سرعت و اتصال بی‌سابقه‌ای را به همراه دارد تا خودروهای خودران یا خودران را به واقعیت تبدیل کند. انتظار می‌رود یک خودروی خودران حداکثر ۲۵ گیگابایت داده در ساعت تولید کند. شبکه‌های کنونی نمی‌توانند چنین حجم زیادی از داده‌های بلادرنگ را مدیریت کنند. شبکه‌های 5G امکان ارتباط سریع‌تر از همیشه و پردازش داده‌های بی‌درنگ بین وسایل نقلیه، شبکه‌ها، زیرساخت‌ها و حتی عابران پیاده را فراهم می‌کنند.

5. صنعتی
بخش تولید یا صنعت روز به روز مستقل تر می شود. اتصال پرسرعت برای نظارت و هدایت روبات هایی که در کف کارخانه کار می کنند مورد نیاز است. علاوه بر این، بسیاری از کارخانه‌ها با نصب حسگرهای اینترنت اشیا در سراسر کارخانه، به‌روزرسانی‌های بلادرنگ را در یک سرور ساخت ريموت کنترل صنعتي مرکزی به اشتراک می‌گذارند، «هوشمندتر» می‌شوند. فناوری‌های 5G می‌توانند ویژگی‌های شبکه را ارائه دهند که برای صنعت تولید حیاتی هستند. این فناوری باعث افزایش انعطاف‌پذیری، هزینه‌های کمتر و زمان‌بندی کمتر برای تغییرات و تغییرات چیدمان در واحدهای تولیدی، پیکربندی مجدد تولید کف کارخانه و غیره می‌شود.

6. آموزش و پرورش
به دلیل همه‌گیری و به دنبال آن محدودیت‌های اجتماعی، بخش آموزش از سطح ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه آنلاین و مجازی شده است. قابلیت اطمینان و سرعت شبکه یک چالش بزرگ برای این بخش های دیجیتال در حال ظهور است. در مناطق روستایی کشور، انجام یا شرکت در یک مطالعه آنلاین چالش برانگیزتر است. اما پلتفرم های مختلف یادگیری مجازی امکان مطالعه از هر مکان و هر زمان را فراهم کرده است. این دوباره تقاضا برای شبکه های پرسرعت و قابل اعتماد را در دوران پس از کووید نیز افزایش می دهد.

7. کار از خانه / کار از راه دور
همه‌گیری کووید-19 درها را برای کار از خانه باز کرده است. بسیاری از سازمان‌ها اجازه کار از خانه را می‌دهند و جای تعجب نیست که این امر در بسیاری از شرایط حتی پس از فروکش کردن تهدید کووید-19 به یک روش عادی تبدیل می‌شود. کار از راه دور به سازمان در صرفه جویی در هزینه های دفتر ثابت نیز کمک می کند. اینها دوباره تقاضا برای شبکه تلفن همراه پرسرعت را افزایش خواهند داد.

به طور خلاصه، 5G تضمین می‌شود که به عملیات تولید/تولید کمک می‌کند، به کارآمدتر شدن آنها کمک می‌کند، در عین ساخت ريموت کنترل صنعتي حال امنیت را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های نگهداری و عملیاتی را کاهش می‌دهد. 5G به سیستم عصبی مرکزی کارخانه آینده تبدیل خواهد شد.

فناوری 5G یک انقلاب آتی است که نوید آن را می دهد که مزایایی را در هر جنبه ای از زندگی انسان به ارمغان بیاورد، از تولید تا املاک و از محصولات و خدمات تا تجربیات!


دارشانا تاکار
دارشانا تی

akkar متخصص و بنیانگذار MSME Transformation، Transformation – The Strategy Hub است. دارشانا یک مهندس برق و پس از آن MBA - عملیات با تجربه غنی در صنعت، متخصص در تحول، کاهش هزینه و استفاده از منابع است. او 25 سال در تبدیل شرکت‌های کوچک و کوچک سرمایه‌گذاری کرده است و مشتاق است تا هزینه‌های پنهان سازمان را کشف کند و اقدامات استراتژیک مناسب را برای دستیابی به تحول پایدار از نظر بهبود درآمد و سودآوری اجرا کند.

دارشانا با مشاغلی کار می کند که به دنبال سودآوری و رشد پایدار در محیط رقابتی جهانی با هزینه و انتظارات مشتری روزافزون هستند. او به روش‌های زیر در اختیار MSME قرار می‌دهد:

برای تعریف مسیر رشد استراتژیک
برای ایجاد استراتژی و برنامه بازاریابی و پشتیبانی مشتری
توسعه یک فرآیند عملیاتی برای عملکردهای مختلف در راستای فرهنگ سازمانی
بازسازی سازمانی و برنامه ریزی استراتژیک ساخت ريموت کنترل صنعتي در سراسر عملکرد سازمان - برنامه ریزی، تدارکات، تولید، فروشگاه ها، بازاریابی، حساب ها و منابع انسانی
استفاده از منابع موثر: مواد، ماشین آلات، نیروی انسانی، پول، زمان، تاریخ و فناوری
آموزش عملکرد کسب و کار برای بهبود عملکرد کارکنان، و
یک کاتالیزور برای اتوماسیون و تبدیل دیجیتال سازمان.
جدای از این، دارشانا مشتاق حمایت از اکوسیستم استارت آپی کشورمان است. او با CED، دولت گجرات، به‌عنوان هیئت علمی کارکرد کسب‌وکار خبره در برنامه توسعه کارآفرینی، به‌عنوان هیئت علمی برای موضوعات صنعتی در برنامه نسل دوم (SGP)، و به‌عنوان مربی استارت‌آپ و عضو کمیته انتخاب استارت‌آپ در ارتباط است. مرکز جوجه کشی که توسط CED راه اندازی شده است.

دارشانا تاکار پیش بینی می کند که تحول دیجیتال با فناوری 5G در سال 2021 در سراسر جهان به جریان اصلی تبدیل خواهد شد.


نسل پنجم فناوری موبایل
سال 2020 به سال بزرگترین اختلال در زندگی انسان ها و حوزه تجارت در سراسر جهان تبدیل شده است. به دلیل همه گیری کووید-19، زندگی و شیوه های تجاری به شدت تغییر کرده است. جمعیت روستایی هند که به دلایل بسیاری کمترین دسترسی به فناوری ريموت کنترل ساگا را دارند، از نظر فناوری در زندگی شخصی و حرفه ای سازگار می شوند.

قرنطینه، محدودیت منابع برای زندگی و کسب و کار، محدودیت در تجمعات، محدودیت در سفر - اعم از کاری و شخصی - و فاصله گذاری اجتماعی دلایل زیادی هستند که ذهنیت مردم را در پذیرش این فناوری تغییر داده اند.

فناوری‌های دیجیتال مانند تماس ویدیویی، کنفرانس‌های ویدئویی، جلسات تجاری آنلاین، گردهمایی اجتماعی آنلاین، مراقبت‌های بهداشتی آنلاین، خرید آنلاین، پرداخت آنلاین، آموزش آنلاین، بازی‌های آنلاین و نمایشگاه‌های آنلاین در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی در شرایط عادی جدید هستند. این نشان دهنده تکامل فناوری در هند است. اینترنت از رسانه ای برای تعامل و سرگرمی محدود، به بستری برای توانمندسازی و توانمندسازی نامحدود تبدیل شده است.

مقاومت در برابر تغییر در بین مردم در سراسر مرزهای جهانی به شدت کاهش یافته است. مردم برای پذیرش فناوری جدید انعطاف پذیر شدند.

تنها عاملی که به چنین تغییر عظیمی کمک می کند چیست؟


5G امکان پذیرش سریع دیجیتالی شدن را فراهم می کند
اینترنت
کشور ما به یک کشور گرسنه داده تبدیل شده است. فناوری 4G به عنوان یک نعمت برای مردم ثابت شده است. به طور متوسط، مردم اکنون از داده های 4G به صورت روزانه برای نیازهای مختلف زندگی و تجارت استفاده می کنند.

انقلاب بعدی چیست؟

فناوری 5G
طی 40 سال گذشته، صنعت مخابرات جهانی به سمت طبقه‌بندی نسل‌های مختلف فناوری شبکه‌های رادیویی با افزایش توسعه 10 ساله حرکت کرده است. 5G نشان دهنده نسل پنجم این چرخه توسعه فناوری تلفن همراه است.

وضعیت جاری به دلیل همه‌گیری کووید-19 منجر به تمرکز بیشتر بر اتوماسیون برای پیشبرد تداوم تجارت و احیای اقتصاد هند شده است. علاوه بر این، ممنوعیت و امتناع از محصولات و برنامه های چینی، به عنوان یک کاتالیزور برای هند عمل کرده است تا به دنبال توسعه یک اکوسیستم با فناوری قيمت ريموت کنترل جرثقيل سقفي ساگا بالا به صورت بومی باشد. با حفظ فناوری در مرکز همه عملیات، 5G چیز بزرگ بعدی در فعال کردن ارتباطات دیجیتال است.

این بیماری همه گیر تقاضا برای داده های پرسرعت را تسریع کرده است. این شرکت‌ها را در هند تشویق می‌کند تا فناوری 5G را با سرعتی سریع راه‌اندازی کنند. پایگاه مصرف کننده مشتاق است که انتقال فناوری در فناوری 5G را اتخاذ کند.

شرکت‌های مخابراتی پیشرو هند قبلاً برنامه‌ریزی کرده‌اند که 5G را در سال 2021 در هند راه‌اندازی کنند. تعداد کمی از تولیدکنندگان تلفن همراه نیز شروع به تولید گوشی‌های 5G در رده مقرون‌به‌صرفه و پریمیوم کرده‌اند.

هند امروز در میان بهترین کشورهای متصل دیجیتالی در جهان است. برای حفظ این برتری، اقدامات سیاستی برای تسریع در عرضه اولیه 5G و مقرون به صرفه و در دسترس قرار دادن آن در همه جا لازم است. موکش آمبانی در سخنرانی اخیر خود گفت: "به شما اطمینان می دهم که JIO در نیمه دوم سال 2021 انقلاب 5G در هند را پیشگام خواهد کرد. این شبکه از طریق شبکه، سخت افزار و اجزای فناوری توسعه یافته بومی تامین می شود."

در حالی که مردم عادی 5G را به‌عنوان ارتقای فنی به 4G می‌دانند، اما انتظار می‌رود که نسل بعدی سیستم بی‌سیم یکی از اجزای سازنده انقلاب صنعتی چهارم باشد که به عنوان صنعت 4.0 نیز شناخته می‌شود، اتوماسیون صنایع سنتی را تسریع خواهد کرد.

دولت هند در حال مذاکره با وزارت دفاع، فضا و وزارت پخش بر روی طیف 5G است و اعلامیه در مورد در دسترس بودن امواج رادیویی برای نسل بعدی فناوری 5G به زودی اعلام خواهد شد.

از آنجایی که دولت ضرب الاجل ارائه خدمات 5G در سال 2020 را از دست داده است، بازیگران مخابراتی خواستار این هستند که این طیف در اسرع وقت در دسترس قرار گیرد تا بتوانند ارائه خدمات نسل بعدی 5G را آغاز کنند.


سیستم عصبی مرکزی کارخانه هوشمند
در عصر نوسانات شدید به دلیل چرخه عمر کوتاه تر کسب و کار و محصول، شرکت های تولیدی در سراسر جهان تحت فشار شدید قرار دارند. حاشیه ها بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار می گیرند زیرا اجزا به طور فزاینده ای متنوع تر می شوند و تولید به یک فرآیند پیچیده تبدیل می شود، نیروی کار پیر می شود و برای حفظ تداوم با کارایی پرهزینه تر می شود.

رقابت برای تولیدکنندگان همه چیز است و افزایش بسیار مورد نیاز در کارایی و سودآوری باید از طریق نوآوری های فرآیندی جدید حاصل شود. این شامل، برای مثال، اتوماسیون مداوم فرآیند کسب و کار در سراسر بخش‌ها می‌شود. تولید رباتیک و مدیریت عملکرد پشتیبانی رباتیک نیاز به پایداری دارد. در هند نیروی کار فراوانی در دسترس است، اما کارایی و قابلیت اطمینان به دلیل شرایط نامطلوب کاری و نیروی محدودیت فعلی به شدت کاهش یافته است.

توسط بیماری همه گیر. 5G و IoT با هم کلیدی برای تقویت و فعال کردن این پیشرفت‌ها در تولید خواهند بود. سهم فناوری 5G در پذیرش سریع اتوماسیون و دیجیتالی شدن در تمام بخش‌های تولید، صنعت فرآیند و صنعت خدمات قابل توجه خواهد بود.

شبکه‌های 5G به تولیدکنندگان و اپراتورهای مخابراتی این شانس را می‌دهد که کارخانه‌های هوشمند بسازند و واقعاً از فناوری‌هایی مانند اتوماسیون، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده برای عیب‌یابی و اینترنت اشیا (IoT) استفاده کنند.

با کمک فناوری‌های نوظهور، این صنعت بخش‌های اصلی زیر را به طور کامل در نحوه عملکرد و کسب‌وکار تغییر خواهد داد.

1. املاک و مستغلات
بخش املاک و مستغلات که در پذیرش فناوری بسیار عقب مانده است و برای مدت طولانی به دلیل فعالیت های آفلاین خود شناخته شده است، قرار است با ظهور فناوری 5G خود را متحول کند. در آواتار جدید خود، تورهای دارایی مجازی با استفاده از فناوری‌های AR/VR و همچنین مدل‌های پرینت سه‌بعدی خانه‌ها به واقعیت تبدیل خواهد شد. بازاریابی دیجیتال و فروش املاک نیز با این فناوری افزایش می یابد. پشتیبانی از شبکه‌های پایدار و سریع با تأخیر کمتر، 5G همچنین عملکرد روان مراحل مختلف فرآیند طراحی را تضمین می‌کند که شامل تجسم معماری سه بعدی می‌شود. قيمت ريموت کنترل صنعتي مشترک با ذینفعان مختلف عملکرد روان عملیات را تضمین می کند.

2. کشاورزی
در این دنیای فناوری نوظهور، از تکنیک های کشاورزی علمی برای افزایش بهره وری ساخت ريموت کنترل صنعتي در مزارع استفاده می شود. اینها شامل استفاده از حسگرهای Agri-IoT برای نظارت بر خاک، مدیریت آب، آبیاری هوشمند، نظارت بر سلامت محصول، مدیریت مزرعه مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین و غیره است. استقرار شبکه‌های 5G در سراسر این بخش، سازگاری فناوری در بخش کشاورزی را تسریع خواهد کرد.

3. مراقبت های بهداشتی
صنعت مراقبت های بهداشتی به شدت از شبکه های 5G بهره خواهد برد. به دلیل همه گیری، استفاده از مشاوره آنلاین و پزشکی از راه دور به طور تصاعدی در حال افزایش است. اتصال اینترنتی مطمئن و سریع‌تر برای ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی از راه دور بسیار مهم است. تأخیر کم و سرعت‌های سریع‌تر که ویژگی اصلی 5G است به برنامه‌های پزشکی از راه دور مانند جراحی از راه دور و نظارت از راه دور بیمار و غیره کمک می‌کند. بیمارستان‌ها همچنین مقادیر زیادی از داده‌های بیمار از جمله فایل‌های بزرگ مانند سی‌تی اسکن و MRI را منتقل می‌کنند. برخی از بیمارستان‌ها در بریتانیا، چین و کره جنوبی نصب راه‌حل‌های خصوصی 5G Enterprise را برای پشتیبانی از شبکه‌های فناوری اطلاعات خود آغاز کرده‌اند.

4. خودرو
5G سرعت و اتصال بی‌سابقه‌ای را به همراه دارد تا خودروهای خودران یا خودران را به واقعیت تبدیل کند. انتظار می‌رود یک خودروی خودران حداکثر ۲۵ گیگابایت داده در ساعت تولید کند. شبکه‌های کنونی نمی‌توانند چنین حجم زیادی از داده‌های بلادرنگ را مدیریت کنند. شبکه‌های 5G امکان ارتباط سریع‌تر از همیشه و پردازش داده‌های بی‌درنگ بین وسایل نقلیه، شبکه‌ها، زیرساخت‌ها و حتی عابران پیاده را فراهم می‌کنند.

5. صنعتی
بخش تولید یا صنعت روز به روز مستقل تر می شود. اتصال پرسرعت برای نظارت و هدایت روبات هایی که در کف کارخانه کار می کنند مورد نیاز است. علاوه بر این، بسیاری از کارخانه‌ها با نصب حسگرهای اینترنت اشیا در سراسر کارخانه، به‌روزرسانی‌های بلادرنگ را در یک سرور ساخت ريموت کنترل صنعتي مرکزی به اشتراک می‌گذارند، «هوشمندتر» می‌شوند. فناوری‌های 5G می‌توانند ویژگی‌های شبکه را ارائه دهند که برای صنعت تولید حیاتی هستند. این فناوری باعث افزایش انعطاف‌پذیری، هزینه‌های کمتر و زمان‌بندی کمتر برای تغییرات و تغییرات چیدمان در واحدهای تولیدی، پیکربندی مجدد تولید کف کارخانه و غیره می‌شود.

6. آموزش و پرورش
به دلیل همه‌گیری و به دنبال آن محدودیت‌های اجتماعی، بخش آموزش از سطح ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه آنلاین و مجازی شده است. قابلیت اطمینان و سرعت شبکه یک چالش بزرگ برای این بخش های دیجیتال در حال ظهور است. در مناطق روستایی کشور، انجام یا شرکت در یک مطالعه آنلاین چالش برانگیزتر است. اما پلتفرم های مختلف یادگیری مجازی امکان مطالعه از هر مکان و هر زمان را فراهم کرده است. این دوباره تقاضا برای شبکه های پرسرعت و قابل اعتماد را در دوران پس از کووید نیز افزایش می دهد.

7. کار از خانه / کار از راه دور
همه‌گیری کووید-19 درها را برای کار از خانه باز کرده است. بسیاری از سازمان‌ها اجازه کار از خانه را می‌دهند و جای تعجب نیست که این امر در بسیاری از شرایط حتی پس از فروکش کردن تهدید کووید-19 به یک روش عادی تبدیل می‌شود. کار از راه دور به سازمان در صرفه جویی در هزینه های دفتر ثابت نیز کمک می کند. اینها دوباره تقاضا برای شبکه تلفن همراه پرسرعت را افزایش خواهند داد.

به طور خلاصه، 5G تضمین می‌شود که به عملیات تولید/تولید کمک می‌کند، به کارآمدتر شدن آنها کمک می‌کند، در عین ساخت ريموت کنترل صنعتي حال امنیت را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های نگهداری و عملیاتی را کاهش می‌دهد. 5G به سیستم عصبی مرکزی کارخانه آینده تبدیل خواهد شد.

فناوری 5G یک انقلاب آتی است که نوید آن را می دهد که مزایایی را در هر جنبه ای از زندگی انسان به ارمغان بیاورد، از تولید تا املاک و از محصولات و خدمات تا تجربیات!


دارشانا تاکار
دارشانا تی

akkar متخصص و بنیانگذار MSME Transformation، Transformation – The Strategy Hub است. دارشانا یک مهندس برق و پس از آن MBA - عملیات با تجربه غنی در صنعت، متخصص در تحول، کاهش هزینه و استفاده از منابع است. او 25 سال در تبدیل شرکت‌های کوچک و کوچک سرمایه‌گذاری کرده است و مشتاق است تا هزینه‌های پنهان سازمان را کشف کند و اقدامات استراتژیک مناسب را برای دستیابی به تحول پایدار از نظر بهبود درآمد و سودآوری اجرا کند.

دارشانا با مشاغلی کار می کند که به دنبال سودآوری و رشد پایدار در محیط رقابتی جهانی با هزینه و انتظارات مشتری روزافزون هستند. او به روش‌های زیر در اختیار MSME قرار می‌دهد:

برای تعریف مسیر رشد استراتژیک
برای ایجاد استراتژی و برنامه بازاریابی و پشتیبانی مشتری
توسعه یک فرآیند عملیاتی برای عملکردهای مختلف در راستای فرهنگ سازمانی
بازسازی سازمانی و برنامه ریزی استراتژیک ساخت ريموت کنترل صنعتي در سراسر عملکرد سازمان - برنامه ریزی، تدارکات، تولید، فروشگاه ها، بازاریابی، حساب ها و منابع انسانی
استفاده از منابع موثر: مواد، ماشین آلات، نیروی انسانی، پول، زمان، تاریخ و فناوری
آموزش عملکرد کسب و کار برای بهبود عملکرد کارکنان، و
یک کاتالیزور برای اتوماسیون و تبدیل دیجیتال سازمان.
جدای از این، دارشانا مشتاق حمایت از اکوسیستم استارت آپی کشورمان است. او با CED، دولت گجرات، به‌عنوان هیئت علمی کارکرد کسب‌وکار خبره در برنامه توسعه کارآفرینی، به‌عنوان هیئت علمی برای موضوعات صنعتی در برنامه نسل دوم (SGP)، و به‌عنوان مربی استارت‌آپ و عضو کمیته انتخاب استارت‌آپ در ارتباط است. مرکز جوجه کشی که توسط CED راه اندازی شده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 310
  • بازدید کلی : 1129
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی